221102-SCOUTERNA-RBA-5-Foto-Dennis-Wernersson_LAGUPPLOST-1

Raised by adventure

Gå med i vår kår och testa scouting!

Bli scout du med!

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och bestämmer vad vi ska hitta på.

Du kan börja i Scouterna när du är 8 år (börjar i skolans årskurs 2) eller är äldre. Vi har olika avdelningar beroende på hur gammal du är. Spårare är 8-9 år, Upptäckare 10-12, Äventyrare 12-15 år och Utmanare 15-18 år. I vår utmanargrupp finns även en del Roverscouter. Ledare kan du vara från det att du är Utmanare och resten av livet!

Läs om våra avdelningar

För att gå med i vår scoutkår kan du göra en intresseanmälan som skickas direkt till vårt medlemsregister. Fyll i uppgifterna nedan så hör vi av oss till dig inom kort. Fält som är markerade med * är obligatoriska.

När du har varit med på tre träffar så blir du medlem, men fyll i denna anmälan direkt så är du försäkrad under aktiviteterna.

Gör din intresseanmälan här