Alla ska ha råd att vara scout!

I medlemsavgiften ingår det mesta av den verksamhet vi anordnar.

Medlemsavgift

Just nu är medlemsavgiften i Svenljunga scoutkår följande:

Spårare 225 kr/termin
Upptäckare, Äventyrare, Utmanare 250 kr/termin
Ledare 150 kr/termin
Stödjande medlem 325 kr/termin

Kontakta oss svenljungascout@gmail.com om du ändrar adress eller inte får något inbetalningskort inom två månader efter terminsstart.

Fakturor från Scouterna

Tidigare skickades fakturor som brev men numera skickas fakturan via e-post till medlemmens primära e-postadress, i regel en av målsmännen för barn under 18 år. Om du inte betalar fakturan kommer det en påminnelse som skickas som ett brev hem till den adress du uppgivit till medlemsregistret.

• 1 september: Alla aktiva medlemmar får höstens faktura.
  • 1 oktober / 1 november / 1 december: Nya medlemmar får sin faktura beroende på när på hösten när man blev medlem.
  • 1 februari skickas vårens faktura.

Vad ingår i medlemsavgiften?

I medlemsavgiften ingår det mesta av den verksamhet vi genomför. När vi har läger tillkommer oftast en extra avgift. I medlemsavgiften ingår följande:

Försäkringar

Vi vill att du som är förälder ska känna dig trygg när ditt barn deltar i scoutverksamhet. Därför ingår automatiskt en medlemsförsäkring för alla som är medlemmar i Scouterna och den ger bland annat ersättning vid olycksfall. Försäkringen gäller även för icke medlemmar under prova på-perioden. Vi har dessutom en reseförsäkring som gäller om ditt barn reser tillsammans med Scouterna.

Läs om försäkringarna här

Medlemstidningar

Scouterna har två medlemstidningar, en webbtidning för äldre scouter och en papperstidning för yngre scouter som kommer hem i din brevlåda.

Scoutnytt är en webbtidningen för scouter över 13 år och ledare. Scoutnytt är en del av webbplatsen Scoutservice.
PROVLÄS WEBBVERSIONEN

Tidningen Scout är en papperstidning för alla svenska scouter under 13 år som kommer ut med 4 nummer per år. I första hand vänder den sig till yngre scouter, men även scoutledare och föräldrar får lov att läsa Scout!

Scouternas nyhetsbrev

Scouter, föräldrar och ledare kan också prenumerera på Scouternas nyhetsbrev
BÖRJA PRENUMERERA ELLER LÄS NYHETSBREVEN HÄR

Avsluta ditt medlemskap

Har du eller ditt barn slutat i Scouterna? Meddela det snarast till avdelningsledaren eller skicka ett mail till kåren på svenljungascout@gmail.com. Din avanmälan stoppar utskick av fakturan för medlemsavgift samt påminnelser. Dessutom kan vi snabbare erbjuda en plats de som väntar när vi har kö.

Vi hoppas vi ses igen i framtiden!