221102-SCOUTERNA-RBA-7-Foto-Dennis-Wernersson_LAGUPPLOST-1

Scoutledare

Som ledare är du med och skapar rolig och utvecklande scouting.

Att vara ledare i scouterna är både roligt och ansvarsfullt. Vi sätter barnen i första rummet när vi genomför scoutaktiviteter med hjälp av scoutmetoden.

Att vara scoutledare handlar främst om att göra scoutverksamhet tillsammans med scouterna i din grupp. Att ge unga möjlighet att utvecklas och växa är viktigare än att genomföra en aktivitet korrekt. Som scoutledare är du stödjande och lyssnande. Du har ett schysst bemötande, skapar trygghet i gruppen och ger alla chans att utvecklas efter sina förutsättningar.

Registerutdrag från Polisen

Alla ledare som jobbar med barnen ska visa upp ett registerutdrag från Polisen. Använd blanketten ”Övrigt arbete och kontakt med barn”. Kåren lagrar endast att vi har tagit del av resultatet.
Läs mer och ansök via e-tjänsten på polisens webbplats