Vi behöver din hjälp!

Du kan komma med som ledare, göra lekar ihop, hjälpa till med mat, ansvara för lokalen eller skjutsa barn. Kanske finns det något som du tycker är extra roligt att göra och som du vill dela med dig av?

Det viktiga är att det är många händer, ögon och famnar som kan stötta när scouterna är lite yngre. Ju fler ledare vi är som är lite olika desto roligare blir det, både för barnen och oss vuxna!

Hos oss är alla ledare på samma villkor, men du är det på dina villkor. Kan eller vill du inte vara med och planera eller ta ansvar för möten går det lika bra att istället komma och hjälpa till på mötena, olika läger och hajker. De enda kraven som finns för att bli ledare är att man är myndig, går kursen trygga möten och är beredd att visa upp ett begränsat utdrag ur belastningsregisteret. Och du – det finns inga krav på förkunskaper bara en vilja att ge barnen en meningsfull fritid!

Kan man prova innan man bestämmer sig?

Ja, man kan prova på scouting tillsammans med sitt barn på ett av våra möten innan man bestämmer sig.

Hör av dig om du också vill prova att vara med – kontaktuppgifterna hittar du lite längre ned eller prata med ditt barns ledare!