Scoutgården Svedjan

Vi har naturen som vardagsrum och vi skapar utmaningar där naturen lockar till samarbete och lösningar. Vi ser inga hinder.

Vår scoutstuga ligger där gamla skyttepaviljongen en gång låg strax utanför Svenljunga. Här har vi nära till skogen, en fin eldplats samt en öppen plats för olika utomhusaktiviteter.

Vill du hyra scoutgården?

På kvällarna är det för det mesta scoutmöten men inte alla dagar. Om din förening behöver hyra en lokal för årsmöte eller styrelsemöte under veckan är det bara att skicka in en förfrågan. På helgerna är stugan oftast ledig. Då kan du hyra stugan för privata arrangemang som till exempel barnkalas.

I scoutgården finns en samlingslokal med bord och stolar för upp till 30 personer, entré med plats för skor och jackor samt en toalett. I köket finns spis, mikrovågsugn, dubbel kaffebryggare, vattenkokare och kylskåp. Det finns tallrikar, assietter, glas, kaffekoppar och fat, muggar, bestick och diverse köksredskap.

Halvdag: 400 kronor
Heldag: 600 kronor
24 timmar: 800 kronor

Så här gör du om du vill hyra scoutgården

Du gör först en förfrågan med datum antingen genom ringa Lennart Eriksson, telefon 070-660 51 56 eller skicka e-post till svenljungascout@gmail.com.  Vi återkommer så snart vi kollat om det är ledigt.

Om det är ledigt bokar vi en träff i scoutgården för genomgång av stugan och påskrift av hyreskontrakt. Nyckeln till stugan fås efter överenskommelse.

Ordningsregler och hyreskontrakt

Hyresavgiften betalas in på vårt bankgiro 5087-2126 innan hyresdatumet. Det är först när betalning är gjord som stugan anses vara hyrd.

Märk betalningen med ”Uthyrning”, ditt förnamn och datum du hyrt stugan. Exempelvis.  ”Uthyrning Erik 12-13maj″.

Vi träffas igen när hyrestiden är slut för återlämning av nyckel, besiktning av stugan med mera.